VÝCHOVNÁ A VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE VÝUKY
Má výchovná a vzdělávací strategie výuky je postavena na upevňování slovní zásoby, gramatických struktur a funkcí zábavnou formou a integrovanými aktivitami, odpovídajícími věku žáka.
Prostřednictvím zajímavých námětů je posilována žákova motivace k učení se cizímu jazyku a systematicky rozvíjeny jeho řečové dovednosti.
Vedení hodiny
Stanovím pravidla hodiny a dbám na jejich dodržování.
Žáci zdůvodní svou absenci nebo nepřipravenost na hodinu.
Opakování
Opakuji probranou látku na hrách, křížovkách, hádankách a hlavolamech.
Žáci vytváří plakáty a projekty na probrané téma využívaje získaných znalostí.
Hodnocení
Hodnotím dle svých kritérií (viz. dokument – Kritéria a metody hodnocení), které vychází z klasifikačního řádu.
Žáci si vedou své jazykové portfolio, sledují průběžné výsledky, hodnotí svůj pokrok či nedostatky v jazykových znalostech.
Gramatika
Gramatiku vyučuji induktivním způsobem = začínám vysvětlením, procvičením a pak následným komunikativním užitím.
Žáci si pečlivě vedou sešit určený pouze pro mluvnici, disponují pracovními listy na procvičení jednotlivých mluvnických okruhů, využívají www stránek mnou nabídnutých, kde si online procvičují probrané téma ze školy.
Slovní zásoba
Seznamuji žáky s novými slovíčky na obrázkových kartách či prostřednictvím skutečných předmětů a činností.
Žáci si postupně sestavují obrázkový slovník, po každé lekci přidává nová slova a obrázky
Výslovnost
Využívám autentických nahrávek rozhovorů dětí z cílové země.
Žáci si procvičují správnou výslovnost na básničkách a písničkách.
Čtení
Zařazuji do výuky čtení krátkých příběhů a komiksů.
Žáci využívají při čtení neznámého textu slovník.
Poslech
Motivuji žáky ke snaze porozumět slyšenému textu pomocí doprovodných obrázků.
Žák napodobuje slyšené výrazy, věty, texty podle pokynů učitele.
Mluvení
Mluvení považuji za nejdůležitější část celého procesu, stimuluji a povzbuzuji žáky ke konverzaci. Používáme naučenou slovní zásobu, mluvnici. Upřednostňuji témata z běžného života.
Žák vede rozhovor se spolužáky na dané téma a využívá příkladů z učebnice.