ROZVÍJENÉ KLÍČOVÉ KOMPETENCE
Kompetence k učení
Učitel
- zařazuje do výuky párovou a skupinovou práci, kooperativní učení, ale i individuální ústní či písemný projev
- zadává úkoly, při kterých žák vyhledává informace v cizojazyčných zdrojích, jako jsou encyklopedie, webové stránky, časopisy, noviny, literatura a další
Žák
- pravidelným procvičováním probrané látky usiluje o zlepšení svých jazykových znalostí;
- kritickým výběrem pro sebe vhodné metody zvládnutí cizího jazyka se motivuje pro další učení
Kompetence komunikativní
Učitel
- zařazuje do výuky psaní dopisů, pozdravů, zpráv a podobně
- navozuje při výuce situace z veřejného a společenského života
Žák
- využívá všech vhodných prostředků komunikace, které mu učitel nabízí při plnění zadaných úkolů na hodinách
- uvážlivě formuluje své názory, myšlenky, představy a postoje k problémovým situacím, se kterými se setkal při simulaci v hodině nebo ve skutečném životě
Kompetence občanská
Učitel
- zadává takové úkoly a navozuje takové situace, při kterých žák může otevřeně říct svůj názor či postoj a porovnat ho s názory a postoji svých spolužáků
- zařazuje do výuky individuální zpracování a prezentaci témat z oblasti kultury a historie
Žák
- otevřeně prezentuje svoje názory k diskutované problematice, podpoří je vhodnými argumenty, ale zároveň respektuje a toleruje názory a postoje ostatních účastníků diskuse
- ve svých písemných i ústních projevech citlivě přistupuje k otázkám národní a kulturní identity
Kompetence pracovní
Učitel
- používá různé techniky učení opakovaně a pravidelně, střídá formy práce tak, aby si žáci zvykali na změnu prostředí, různé zdroje informací a na různé typy členů pracovní skupiny
- zadává projektovou práci s časovým předstihem, vyžaduje její včasné odevzdání a vede tak žáky k přesnému rozplánování si jednotlivých etap práce na projektu.
Žák
- pracuje s učebnicí podle pravidelného schématu, je veden k systémové práci
- rekapituluje své znalosti a dovednosti za každou druhou lekcí v opakovací lekci a prostřednictvím projektové práce