METODY A KRITÉRIA HODNOCENÍ
Metody a kritéria hodnocení – ANGLICKÝ JAZYK 3. – 5. ROČNÍK
Hodnocení vychází z jasných cílů a úkolů v jednotlivých oblastech a etapách vzdělávání. Ve všech ročnících jsou žáci klasifikováni známkami během školního roku (ve spojení s jinými motivujícími prvky).
Hodnocení zdůrazňuje
- individuální pokrok žáka
- schopnosti a možnosti žáka
Průběžné ústní hodnocení
- během jednotlivých činností žáka jako motivační složka
- zpětná vazba na konci činnosti
- individuální rozhovory s žákem podle potřeby
Sebehodnocení žáků
- ústní i písemná forma
- je zařazováno do procesu vzdělávání průběžně, přiměřeně věku žáků
- hodnocení práce ve skupině po ukončení skupinové práce
- je jednou z kompetencí získávaných v průběhu vzdělávání
Získávání podkladů pro hodnocení žáka (žákovské portfolio)
- komunikace učitel – žák, průběžné ověřování výsledků vzdělávání
- výsledky ze skupinové práce, hodnocení spolupráce ve skupině, hodnocení zpracovaných výstupů
- individuální písemné úkoly
- individuální písemné ověřování - komplexní úkoly a testy jsou podkladem pro průběžné písemné hodnocení
- sebehodnocení žáka
- soustavné sledování žáka a jeho přípravy na vyučování po celé klasifikační období
Při písemném prověřování (testy – slovní zásoba, mluvnická cvičení, pololetní písemné práce) zvládnutí daného učiva se hodnotí procentuální úspěšnost, získané procentní body se na známku převádí takto:
PROCENTA | STUPEŇ |
84 - 100% | VÝBORNÝ |
69 - 83% | CHVALITEBNÝ |
44 - 68% | DOBRÝ |
24 - 43% | DOSTATEČNÝ |
0 - 23% | NEDOSTATEČNÝ |
Při určování stupně prospěchu na konci klasifikačního období se hodnotí kvalita práce a učební výsledky, jichž žák dosáhl za celé klasifikační období.
Stupeň prospěchu se neurčuje na základě průměru klasifikace za příslušné období. Výsledná známka za klasifikační období musí odpovídat známkám, které žák získal a které byly sděleny rodičům.
Metody a kritéria hodnocení – ANGLICKÝ JAZYK 6. – 9. ROČNÍK
Hodnocení vychází z jasných cílů a úkolů v jednotlivých oblastech a etapách vzdělávání. Ve všech ročnících jsou žáci klasifikováni známkami během školního roku (ve spojení s jinými motivujícími prvky).
Hodnocení zdůrazňuje
- individuální pokrok žáka
- schopnosti a možnosti žáka
Průběžné ústní hodnocení
- během jednotlivých činností žáka jako motivační složka
- zpětná vazba na konci činnosti
- individuální rozhovory s žákem podle potřeby
Sebehodnocení žáků
- ústní i písemná forma
- je zařazováno do procesu vzdělávání průběžně, přiměřeně věku žáků
- hodnocení práce ve skupině po ukončení skupinové práce
- je jednou z kompetencí získávaných v průběhu vzdělávání
Získávání podkladů pro hodnocení žáka (žákovské portfolio)
- komunikace učitel – žák, průběžné ověřování výsledků vzdělávání
- výsledky ze skupinové práce, hodnocení spolupráce ve skupině, hodnocení zpracovaných výstupů
- individuální písemné úkoly
- individuální písemné ověřování - komplexní úkoly a testy jsou podkladem pro průběžné písemné hodnocení
- sebehodnocení žáka
- soustavné sledování žáka a jeho přípravy na vyučování po celé klasifikační období
Při písemném prověřování (testy – slovní zásoba, mluvnická cvičení, pololetní písemné práce) zvládnutí daného učiva se hodnotí procentuální úspěšnost, získané procentní body se na známku převádí takto:
PROCENTA | STUPEŇ |
86 - 100% | VÝBORNÝ |
71 - 85% | CHVALITEBNÝ |
46 - 70% | DOBRÝ |
26 - 45% | DOSTATEČNÝ |
0 - 25% | NEDOSTATEČNÝ |
Při určování stupně prospěchu na konci klasifikačního období se hodnotí kvalita práce a učební výsledky, jichž žák dosáhl za celé klasifikační období.
Stupeň prospěchu se neurčuje na základě průměru klasifikace za příslušné období. Výsledná známka za klasifikační období musí odpovídat známkám, které žák získal a které byly sděleny rodičům.